Гатовімся да алімпіяды
1. Складзі ланцужок з трох-чатырох слоў такім чынам, каб кожнае наступнае слова пачыналася з апошняй літары папярэдняга. Апошняе слова ў ланцужку павінна закончыцца на першую літару першага слова.
Прыклады адказаў:
Работа, агурок, камар.
Кветка, адказ, знак, кошык.
2. Адгадай загадку-анаграму.
Яна да мора цягнецца заўжды,
Бяжыць, віляючы, управа, улева…
Ледзь перастаў склады — і вось тады
Адразу стане часткай дрэва.
У. Мацвеенка
3. Здагадайся, як казу ператварыць у насякомае.
Прыклад адказу:
4. Адгадай загадкі.
Вабіць нас яно заўжды
Ягадамі, жытам,
Звонкай свежасцю вады,
Сонечным блакітам.
А яна палоніць сном
Луг, і сад, і поле,
Пакрывае рэчку льдом,
Снегам — наваколле.
М. Пазнякоў
5. Здагадайся, якіх слоў не хапае, і дапішы верш.
Прынёс дзядуля капялюш,
А капялюш — паўнюткі… .
Грушы — быццам на малюнку!
Дзеці рады…
М. Чарняўскі
6. Пра якія словы ідзе гутарка ў загадках.
Яна — мана, ды ў ёй намёк,
Добрым малайцам урок.
А “З” на “С” мяняй і тут –
Ужо вайсковы атрыбут.
У. Мацвеенка
7. Скончы прыказкі.
Хто працуе, той… .
Няма смачнейшай вадзіцы, як з… .
8. Падкрэслі галоўныя члены сказа.
Мыш злавіў кот.
9. Прачытай загадку.
У яловіку кашлатым
запішчалі птушаняты.
Ды зімой, ды ў маразы!
Што за птушка? — Адкажы!
У. Паўлаў
Складзі адгадку — назву птушкі з прапанавах літар.
БЮКРЫДЗЖА — …
10. З літар слова парасон складзі як мага болей новых слоў. Адныя і тыя ж літары можна выкарыстоўваць некалькі разоў.
1.У канцы сказаў пастаўце патрэбныя знакі прыпынку. У
дужках вызначце віды сказаў па мэце выказвання (ап., пыт., паб.)
2.Складзіце сказы з дадзеных слоў. Запішыце.
Дома,
нашага, дахам, жывуць, пад, ластаўкі. Першыя, небе, зорачкі, на, засвяціліся.
3.Падзяліце
тэкст на сказы. Спішыце.Пастаўце патрэбныя знакі прыпынку.
Алесь пачуў курлыканне хто гэта так сумна спявае ён
падышоў да акна над домам у вырай ляцелі жураўлі да сустрэчы вясной, прыгожыя
птушкі
4.Спішыце,
устаўляючы прапушчаныя літары. Падкрэсліце дзейнік і выказнік.
Л..сныя ж..хары добра падрыхтаваліся да х..ладоў. Выц..кае
руч..ёк з крынічкі.
5.Выпішы пабуджальны сказ.
Школьны двор звініць дзіцячымі
галасамі. Давайце пойдзем у грыбы!
Ці любіце вы збіраць ягады?
- Спішы спалучэнні літар. Якія ў іх словы схаваліся? Пра што пойдзе гаворка на ўроку?
- Прачытай выказванне. Дапоўні словамі.
Арфаграфічная размінка.
- Прачытай слова, устаў прапушчаную літару. Перамясці слова да адпаведнага правіла.
- Размясці словы ў алфавітным парадку.
- Прачытай верш. Устаў прапушчаныя літары.
Правер сябе.
- Адкажы на пытанні на флэш-картках.
- У вольны час можаш выканаць заданні для замацавання ведаў, размешчаныя ніжэй.
Панядзелак 25 мая
ТЭМА: Абагульняльны ўрок
- замацуеш веды пра тэкст, пра прыметы тэксту.
- Разгледзь карту розуму "Тэкст". Паўтары, што ведаеш пра тэкст, каб выкарыстаць гэтыя звесткі ў выкананні заданняў.
- Знайдзі сярод прапанаваных набораў сказаў тэксты.
- Прачытай сказы. Устанаві правільны парадак сказаў у тэксце.
- Дай загаловак тэксту. Вызнач тэму і галоўную думку тэксту.
- Складзі з частак тэкст. Размясці іх па парадку.
- Падбяры загаловак да тэксту, каб у ім была паказана тэма і галоўная думка. Выберы з прапанаваных: "Пра сабаку", "Разумны сабака", "Хатні жыхар".
- Прыдумайце загаловак i ўстаўце ў тэкст словы.
Чацвер 21 мая
- Дапоўні сказы патрэбнымі словамі. Перамясці словы. Прыдумай загаловак да тэксту.
- Вызнач паслядоўнасць сруктурных частак тэксту па дадзенай харакатрыстыцы. Падумай, што будзе пачаткам, асноўнай часткай, канцоўкай і размясці ў такой жа паслядоўнасці.
- Перамясці часткі тэксту ў адпаведнасці са зместам: пачатак, асноўная частка, канцоўка.
- Да асноўнай часткі і канцоўкі прыдумай пачатак. Правер сябе з дапамогай флэш-карты.
Серада БЕЛАРУСКАЯ МОВА 20 мая
ТЭМА: Кантрольны дыктант.
- успомніш правілы напісання слоў;
- замацуеш навык напісання тэксту пад дыктоўку.
- Устаў прапушчаныя літары. Перамясці слова да правіла ў адпаведнасці з устаўленай літарай.
Успомні правілы напісання дыктанта.
- першы раз слухаеш сказ;
- другі раз - пішаш;
- трэці раз - правяраеш.
- націскай на кнопку і пішы дыктант.
- Правер напісанне дыктанта з дапамогай флэш-карткі.(Цісні для праверкі на сіні прамавугольнік)
- Працягні выказванне, выразі свае адносіны да напісання дыктанта:
Панядзелак 18 мая
На ўроку ты
- Запішы спалучэнні літар.
- Запішы сказ.
- Запішы словы-адказы.
- Прачытай тэкст, пр. 194, с. 111-112. Вызнач яго тэму і галоўную думку.
- Падбяры загаловак да тэксту з прапанаваных на с. 112.
- Разгледзь сюжэтныя малюнкі, пр. 195, с. 112. Суаднясі іх са зместам тэксту з папярэдняга практыкавання. Выбяры сказы з тэксту, якімі можна падпісаць кожны малюнак. У цябе атрымаўся малюнкавы план.
- Падбяры загаловак да кожнай групы сказаў. У цябе атрымаўся слоўнікавы план.
- Правер сябе з дапамогай флэш-картак.
- Адкажы на пытанні да тэксту пр. 194 з выкарыстаннем апорных слоў пр. 196, с. 113.
- Размясці птушак так, як яны з'яўляліся ў тэксце.
- Устаў прапушчаныя літары. Назаві правіла, якое неабходна ведаць, каб напісаць слова правільна.
- Запішы тэкст, выкарыстоўваючы пытанні да тэксту, малюнкавы і слоўнікавы план.
- Правер напісанае.
- Ацані запісаны тэкст:
Чацвер 14 мая
ТЭМА: Тэма і галоўная думка тэксту.
- даведаешся, што такое тэма і галоўная думка тэксту;
- будзеш вучыцца называць тэму і галоўную думку тэксту.
- Запішы літары і спалучэнні літар.
- Складзі са слоў сказ. Запішы сказ. Падкрэслі, пра што гаворыцца ў сказе адной лініяй, што пра гэта гаворыцца дзвюма лініямі.
- 2) Выканай практыкаванне с. 108,
- пр. 189. (Вусна) Пра каго расказваецца ў тэксце? Што аўтар хацеў сказаць пра мядзведзя? Выберы з прапанаваных загаловак да тэксту.
- 3) Прачытай інфармацыю пра мову на с. 108.
- 4) Праверце, як засвоена інфармацыя пра тэкст з дапамогай флэш-карт.
- Спасылка https://www.goconqr.com/en-US/flashcard/22726874/------
- 5) Падзялі тэкст на сказы. Правільна аформі сказ.
- Складзі з прапанаваных груп слоў тэкст. Назаві тэму тэксту, пра што гэты тэкст?
ТЭМА: Тэкст. Адрозненне тэксту ад набору сказаў.
- Спішы словы.
- Запішы сказы.
- Вывучы
- Адкажы на пытанне: з чаго складаецца тэкст?
- Разгледзь табліцу
- Выканай пр. 184, с. 105, вусна.
- Гульнявое практыкаванне "Тэкст ці не тэкст"
- Прачытай правіла на с. 105.
- Правер, як засвоена інфармацыя з правіла і з табліцы з дапамогай флеш-картак
- спасылка
Выканай гульнявое практыкаванне "Складзі тэкст".
https://learningapps.org/watch?v=pabaru1ik20
Палічы колькасць сказаў у тэксце з дапамогай гульні.
https://learningapps.org/watch?v=pqvrq02e520 (карыстайся стрэлкай у ніжнім кутку справа)
Выканай пр. 188, с. 107
Панядзелак 11 мая
Тэма замацаванне вывучанага
1.Чыстапісанне (наступная старонка)
Падручнік с.103 пр.181
Звесткі пра сказ.
https://www.goconqr.com/en-US/flashcard/22365691/Замацуй уменне дзяліць тэкст на сказы і выканай гульнявое практыкаванне.
https://learningapps.org/watch?v=pyzvhy3kn20
Д/З: Прыдумай і запішы ў сшытак 3 сказы (у канцы сказа стаіць кропка, пытальнік, клічнік)
Чацвер 7 мая
тэма Вызначэнне сувязі слоў у сказе
1) Чыстапісанне с.32
Спасылка http://learningapps.org/watch?v=pkwy4xg5c16
2) Падручнік
с.102 практ. 179 вусна
Зрабіце фізхвілінку (Гл. мінулы урок)
с.103 практ 180 Запішыце сказы
Д/З: 183 с.104
Серада тэма: словы,якія абазначаюць пра каго або пра што гаворыцца ў сказе.
1) Чыстапісанне с.31
2) Падручнік
слоўнікавае слова калідор (вы ведаеце, як мы працуем са слоўнікавымі словамі, папрацуйце)
3) Практ.172 (рабіць па ўзору)
4) Практ.175 (запісаць толькі першы сказ, словы падкрэсліць адпаведна адной і дзьвума рыскамі)
5) Запіс д/з практ 178,
Панядзелак 4 мая
тэма: сказ
1) Чыстапісанне с.30
2) Правіла с.95
3) Практ 168 зрабіць у сшытку
4) Дамашняе заданне с.98 пр171, правіла с.95
Чацвер 30 красавіка тэма: словы-дзеянні
1) Сшытак па чыстапісанню с.29
2) Тлумачэнне тэмы па спасылцы https://cloud.mail.ru/stock/aqRcwNPkEcDu6TsAQv53uXfC
3) Падручнік, практ. 163
4) Пагуляем!(Цісні на прапанаваныя словы!)
http://learningapps.org/watch?v=pze3b3xkn16
5) Запіс д.з
Прыдумаць і запісаць у сшытак па 5 слоў-прадметаў, 5 слоў прыметы прадмета, 5 слоў дзеянні прадмета
СЕРАДА 29 КРАСАВІКА
тэма: словы, якія называюць дзеянні прадметаў
1) Чыстапісанне, працуем на наступнай старонцы.
2) Паўтарэнне тэмы: словы , якія называюць прыметы прадметаў
- прачытаць правіла с.88
-пагуляйце! Спасылка learningapps.org/watch?v=pt4s1guvk16
3) Падручнік, новая тэма с.91 чытаем правіла
У сшытках выконваем практ.160
4) Дамашняе заданне: практ. 165 с. 94,
правіла с.91
Бел.літ.чыт: дам.заданне
с. 80, с.82 вершы выразна чытаць
Субота 25 красавіка
Тэма: словы, якія называюць прыметы прадметаў
1) Чытаем правіла с. 88
2) Сярод прапанаваных слоў выпішыце ў сшытак словы, якія называюць прыметы прадметаў:
Возера, прыемны, сядзіць, лета, хвароба, сонечны, сукенка, чырвоны, свеціць, светлы, летні.
3) Пагуляем спасылка http://learningapps.org/watch?v=peh0bp8mt16
4) Запіс д/з с. 90 практ. 58
Чацвер 23 красавіка
тэма: Прыназоўнік
1) Пісьмо пад дыктоўку слоўнікавых слоў:
Лесвіца, дзверы, месца, надвор'е, вокладка, адказ, ручнік, ёсць, цыбуля,гарбуз, сусед.
2) Чытаем правіла на с. 85.
№) Практ. 150 с. 86
3)Замацаванне тэмы
Ловім спасылку https://learningapps.org/view2289329
4) Запіс дамашняга задання
Правіла с.85 практ.152 с.87
Серада 22 красавіка
Тэма: Яшчэ адзін урок па тэме
1) Праца з сшыткам па чыстапісанню
с.25
2) Выконваем у сшытках практыкаванне 146
3) Крыху пагуляем і праверым свае веды
Спасылка http://learningapps.org/watch?v=p2qi0ioy516
Каб праверыць веды, па завяршэнні гульні, цісні ў ніжні правы куток , там, дзе сіняя стрэлка, у некаторых заданнях стрэлкі няма.
Дамашняя работа- паўтарыць правіла с.81, 82.
Панядзелак 20 красавіка
Добры дзень, мае дарагія сябры!
Дамашняе заданне с.82 правіла, практ. 147 с.83
ХОЧУ ВСЁ ЗНАТЬ!: БЕЛОРУССКИЙ ЯЗЫК: Прывітанне, мае шаноўныя сябры ! Прапаную вам некалькі практыкаванняў па беларускай мове.
http://fn0ghd.blogspot.com/2020/04/blog-post_3.html
БеларусаЗНАЎЦА: Мова - 1 клас: Алфавіт Гукі мовы Гульня "Алфавіт" Падпішы малюнкі Чытанне слоў па першай і апо...
Тэсты, гульні
http://iavseznaika.blogspot.com.by/p/blog-page_7507.html?sprehttp://iavseznaika.blogspot.com.by/p/blog-page_7507.html?spref=blf=bl
Комментариев нет:
Отправить комментарий